Obchodné podmienky

Vážený zákazník

Ak vykonávate nákup tovaru alebo služieb v našom obchode ako fyzická osoba, platia pre vás Všeobecné obchodné podmienky pre kúpne zmluvy uzatvárané na diaľku prostredníctvom e-shopu uvedené v tomto dokumente nižšie v časti A.,

Ak vykonávate nákup tovaru alebo služieb v našom obchode ako právnická osoba platia pre vás Všeobecné obchodné podmienky pre kúpne zmluvy uzatvárané na diaľku prostredníctvom e-shopu uvedené v tomto dokumente nižšie v časti B.

 

ČASŤ A

Všeobecné obchodné podmienky pre kúpne zmluvy uzatvárané na diaľku prostredníctvom e-shopu

Podľa Zákona č. 108/2024 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a Zákona č.40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka

 

Článok 1

Kontaktné údaje obchodníka :

  • Obchodné meno: Tadeáš Gajdoš - PegasArt
  • Sídlo: Krásno 148, 95843 Krásno
  • IČO: 54901383
  • Email: info@lightessence.sk
  • Telefónne číslo: +421904245106

Článok 2

Vymedzenie niektorých pojmov

2.1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sa vzťahujú na nákup tovaru prostredníctvom e-shopu https://www. lightessence.sk
2.2. VOP upravujú práva a povinnosti predávajúceho (ďalej len „obchodník“) a kupujúceho, fyzickej osoby ktorá tovar kupuje inak ako v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti (ďalej len „spotrebiteľ“) pri predaji tovaru obchodníkom a pri nákupe tovaru spotrebiteľom v internetovom obchode obchodníka.
2.3. Spotrebiteľ súhlasí, že takto uzavreté kúpne zmluvy sa budú riadiť týmito Obchodnými podmienkami, ustanoveniami Reklamačného poriadku, a príslušnými právnymi predpismi
2.4. Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
2.5. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.“
2.6. Tovar ja akákoľvek hmotná hnuteľná vec; tovarom je aj elektrina, voda alebo plyn, ktoré sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a hmotný nosič, ktorý slúži výlučne ako nosič digitálneho obsahu, najmä CD, DVD, USB kľúč a pamäťová karta,
2.7. Služba akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný spotrebiteľovi, vrátane digitálnej služby5) a činností upravených osobitnými predpismi,6) nad ktorými vykonávajú dozor alebo dohľad profesijné komory alebo iné orgány verejnej správy, ako sú orgány dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa,
2.8. Produktom tovar, služba, digitálny obsah,7) nehnuteľnosť, elektrina, voda alebo plyn, ktoré nie sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, teplo, práva a záväzky,
2.9. Trvanlivým médiom prostriedok, ktorý umožňuje spotrebiteľovi alebo obchodníkovi uchovávať informácie adresované spotrebiteľovi alebo obchodníkovi počas doby, ktorá zodpovedá účelu, ktorý plnia tieto informácie, a spôsobom, ktorý umožňuje ich nezmenenú reprodukciu a použitie v budúcnosti, najmä listina, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta a pevný disk počítača,
2.10. Predajnou cenou sa rozumie:
a) konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku produktu alebo za určené množstvo produktu,
b) celkové náklady za jeden mesiac, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo zmluvu o predplatnom s mesačným zúčtovacím obdobím,
c) celkové náklady za zúčtovacie obdobie, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo zmluvu o predplatnom s iným ako mesačným zúčtovacím obdobím,
2.11. Jednotkovou cenou je konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a ostatných daní za kilogram, liter, meter, meter štvorcový, meter kubický tovaru alebo inú jednotku množstva, ktorá sa často a bežne používa pri predaji tovaru,
2.12. Tovarom predávaným na množstvo tovar, ktorý nie je balený a meria sa alebo váži v prítomnosti spotrebiteľa,
2.13. Obchodnou praktikou konanie, opomenutie konania, spôsob správania alebo vyjadrovania, obchodná komunikácia vrátane reklamy a marketingu obchodníka, priamo spojené s propagáciou, ponukou, predajom, dodaním alebo poskytnutím produktu spotrebiteľovi,
2.14. Odbornou starostlivosťou úroveň osobitnej schopnosti a starostlivosti, ktorú možno rozumne očakávať od obchodníka pri konaní vo vzťahu k spotrebiteľovi a ktorá zodpovedá čestnej obchodnej praxi alebo všeobecnej zásade dobrej viery uplatňovanej v oblasti činnosti obchodníka,
2.15. Kódexom správania dohoda alebo súbor pravidiel, ktoré upravujú správanie obchodníka a ku ktorých dodržiavaniu sa obchodník zaviazal vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám alebo obchodným odvetviam, a nie sú ustanovené zákonom, iným právnym predpisom, rozhodnutím alebo opatrením orgánu verejnej moci,
2.16. Spotrebiteľskou organizáciou právnická osoba založená alebo zriadená na účely ochrany spotrebiteľa.

 

Článok 3

Postup pri objednávaní

3.1. Spotrebiteľ si pri zadávaní objednávky vyberie tovar, počet kusov, spôsob platby a doručenia.
3.2. Pri tovare sa nachádzajú doplňujúce informácie týkajúce sa charakteristiky, vlastností tovaru a/alebo jeho dostupnosti, či podmienok dodania, má sa za to, že spotrebiteľ sa do momentu odoslania objednávky oboznámil i s týmito informáciami.
3.3. Po stlačení tlačidla "DO KOŠÍKA" sa objednaný tovar automaticky pridá do nákupného košíka, ktorý je kedykoľvek k dispozícii na nahliadnutie pre spotrebiteľa.
3.4. Pred odoslaním objednávky je spotrebiteľovi umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.
3.5. Okamžite po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzatvorenie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho.
3.6. Kúpna zmluva je uzatvorená až po prijatí objednávky predávajúcim. Oznámenie o prijatí objednávky je doručené na emailovú adresu kupujúceho.
3.7. Okamžite po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie sa považuje za uzavretie zmluvy.
3.8. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je uzatvorená potvrdením objednávky predávajúcim na emailovú adresu kupujúceho.
3.9. Vytvorenie objednávky nie je podmienené registráciou.
3.10. V prípade registrácie bude spotrebiteľovi na e-mailovú adresu zadanú pri registrácii doručená e-mailová správa, ktorá obsahuje aktivačnú linku. Spotrebiteľ kliknutím na linku aktivuje svoje konto na E-shope. Ak spotrebiteľ neklikne na linku do 3 dní od registrovania v E-shope, konto spotrebiteľa nebude aktivované a registrácia bude neúspešná.
3.11. Po úspešnej registrácii bude mať spotrebiteľ prístup k svojmu kontu, prostredníctvom ktorého sa bude pri nákupoch hlásiť v E-shope. Pri každom ďalšom nákupe sa spotrebiteľ už neregistruje, stačí, aby sa pomocou svojich prihlasovacích údajov prihlásil k svojmu kontu v E-shope,
3.12. Spotrebiteľ je povinný vyplniť pravdivé údaje, pre účely vytvorenia objednávky a následné plnenie zmluvy.
3.13. Odoslaním objednávky spotrebiteľ potvrdzuje, že sa oboznámil a o hlavných vlastnostiach tovaru a/alebo službách, vrátane údajov o funkčnosti, kompatibilite a interoperabilite veci s digitálnymi prvkami alebo digitálneho plnenia o jeho celkovej cene a ostatných nákladoch, a to nákladoch na dodanie, resp. dopravu, (celková cena a náklady ďalej len „cena“), ako aj o tom, že túto konkrétnu výšku ceny je povinný obchodníkovi uhradiť a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných obchodníkom, o dodacích podmienkach, lehote, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar, vrátane poskytnutia služby dodania, prípadne aj o podmienkach súvisiacich s dostupnosťou tovaru, ak sa na daný tovar vzťahuje akékoľvek obmedzenie spojené s jeho dostupnosťou, o platobných podmienkach, a o všeobecných obchodných podmienkach a Reklamačnom poriadku (a v rámci nich o zodpovednosti obchodníka za vady tovaru, služieb a digitálneho plnenia, o podmienkach trvania zmluvy, možnostiach alternatívneho riešenia sporov medzi spotrebiteľom a obchodníkom). Po vytvorení objednávky bude táto zaregistrovaná v systéme, o čom bude spotrebiteľ informovaný e-mailovým oznámením o prijatí objednávky.
3.14. E-shop nie je určený pre deti mladšie ako 16-rokov. Osoba mladšia 16-rokov môže náš e-shop používať len, ak na to udelí súhlas jeho zákonný zástupca (rodič, alebo poručník).

Článok 4

Platobné podmienky a cena za tovar

4.1. Všetky ceny tovarov sú uvedené vrátane DPH. Cenu podľa objednávky môže spotrebiteľ uhradiť :
a) v hotovosti pri osobnom odbere na predajni
b) prevodom na bankový účet
c) Platbou prostredníctvom platobnej brány Shoptetpay
4.2. Za úhradu ceny si obchodník neúčtuje žiaden poplatok. Avšak obchodník upozornil spotrebiteľa, že ten-ktorý subjekt, u ktorého je platba ceny realizovaná, si môže účtovať poplatok za úhradu (napr. daná banka pri vklade na účet),
4.3. Spotrebiteľ sa zaväzuje uhradiť cenu v lehote uvedenej v objednávke,
4.4. Úhradou sa rozumie moment pripísania ceny na účet obchodníka,
4.5. Faktúra - daňový doklad, ktorá zároveň slúži ako záručný list (ak nebolo dohodnuté inak), vám bude doručená emailom. Ak doklad chýba, prosíme informuje nás čo najskôr telefonicky na číslo uvedené v týchto podmienkach alebo na našu e-mailovú adresu.
4.6. Predajná cena pre spotrebiteľa ani pre skupinu spotrebiteľov nie je určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania,

Článok 5

Dodacie podmienky

5.1. Obchodník sa zaväzuje dodať objednaný tovar spotrebiteľovi v lehote do 30 pracovných dní od uhradenia ceny objednávky alebo do 30 pracovných dní.
5.2. V praxi je tovar spravidla dodaný do 3 pracovných dní,
5.3. Ak nie je tovar na sklade, resp. svieti jeho približný dátum naskladnenia, bude predávajúci informovať kupujúceho a termíne dodania. V prípade niektorých tovarov môže byť dodacia doba aj dlhšia, o čom je však kupujúci obratom informovaný. Termíny môžu byť len orientačné, čo je znázornené otáznikom pri dátume "?".
5.4. Ak vyššie uvedená doba dodania bude z technických dôvodov nesplniteľná, obchodník sa zaväzuje o tom bezodkladne informovať spotrebiteľa ,
5.5. Ak nedôjde k dohode obchodníka a spotrebiteľa o dodaní tovaru v náhradnej lehote, ani o inom náhradnom plnení, spoločnosť obchodník sa zaväzuje najneskôr do 14 dní od oznámenia nesplniteľnosti doby dodania spotrebiteľovi vrátiť cenu zaplatenú za tovar a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe ceny objednávky,
5.6. Obchodník dodá spotrebiteľovi objednaný tovar na adresu, ktorú spotrebiteľ uviedol ako dodaciu adresu v objednávke,
5.7. Spôsoby doručenia tovaru alebo služby vrátane ceny a detailnejších podmienok platných pre jednotlivé spôsoby doručenia sú uverejnené na internetovej stránke obchodníka.

Článok 6

Zrušenie objednávky

6.1. Zrušenie objednávky zo strany obchodníka :
6.2. Obchodník si vyhradzuje právo má právo odstúpiť od zmluvy alebo jej časti :
a) nie je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote či za podmienok objednávky,
b) sa tovar už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila jeho cena účtovaná zo strany dodávateľa tovaru
c) spotrebiteľ uviedol nepravdivé údaje
d) v prípade chyby v cene tovaru, zjavné chyby v popise tovaru, obrázku atď.,

Článok 7

Poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy

7.1. Spotrebiteľ, k, má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní
a) odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
• tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
• dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
• tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
b) odo dňa uzatvorenia zmluvy, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby.
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
7.2. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy .Pri pochybnosti o doručení odstúpenia sa použije postup podľa §20 ods. 8 zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa.
7.3. Spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, ako napríklad písomne na adrese sídla obchodníka uvedenej vyššie, e-mailom na adrese info@lightessence.sk alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Spotrebiteľ je na odstúpenie od zmluvy oprávnený použiť formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto Obchodných podmienok. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ. Obchodník bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytne spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy,
7.4. Spotrebiteľ zašlite tovar späť na adresu obchodníka najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.
7.5. V prípade, že spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatní, vráti tovar obchodníkovi, a to zaslaním na adresu sídla obchodníka. Tovar musí byť zaslaný alebo odovzdaný obchodníkovi dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou a obalom. Spotrebiteľ má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie od zmluvy tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je to obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode, t.j. odskúšať tovar tak, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Poškodenie obalu a tovaru samotného bude obchodníkom akceptované výhradne v rozsahu, v akom mu pri primeranom odskúšaní tovaru v zmysle tohto ustanovenia týchto Obchodných podmienok nebolo možné zabrániť, t.j. ktoré nepresahuje rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
7.6. Pri odstúpení od zmluvy spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi.
7.7. Obchodník sa zaväzuje bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý spotrebiteľom pri platbe za tovar, pokiaľ sa spotrebiteľ s obchodníkom nedohodnú inak.
7.8. Spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.“.
7.9. Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa odstúpenia od zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve.
7.10. V súlade s §19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
a) poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru, dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
d) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
e) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
f) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
g) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
h) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
i) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
j) tovar zakúpený na verejnej dražbe,
k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
l) dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
• dodávanie digitálneho obsahu začalo a
• spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), zákona č. 108/2024 Z.z. ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
Spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi výslovne potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 5 a § 15 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
(Spotrebiteľ by mal s tovarom manipulovať spôsobom v rovnakej miere, v akej by mu to bolo umožnené v bežnej obchodnej prevádzke. Napríklad odev alebo obuv by mal spotrebiteľ len vyskúšať, nie ho nosiť. Spotrebiteľ však môže tovar rozbaliť, aby si ho prezrel. Odstránenie akýchkoľvek ochranných fólií na tovare by malo byť vnímané reštriktívne a nemalo by byť považované za zníženie hodnoty tovaru výhradne iba v prípade, že ich odstránenie je nevyhnutné na vyskúšanie a otestovanie tovaru. Kuchynské tovary alebo tovary určené na remeselné činnosti by napríklad nemali byť skúšané priamo pri činnosti, ale tzv. na sucho, inak by išlo o zníženie hodnoty tovaru. Zdroj : Dôvodová správa k zákonu č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov)
Osobitosti odstúpenia od zmluvy utvorenej na diaľku, ktorej predmetom je digitálne plnenie
7.11. Spotrebiteľ, má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy, ak je jej predmetom dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči. Po odstúpení od zmluvy obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby prijaté na základe zmluvy do 14 dní od oznámenia odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri zaplatení ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť v prípade uvedenom v bode 6.8. písm. l) týchto obchodných podmienok.
7.12. Spotrebiteľ nie je povinný platiť cenu za čas pred odstúpením od zmluvy, v ktorom digitálne plnenie nespĺňalo dohodnuté a všeobecné požiadavky podľa zákona. Ak však bolo v zmluve dohodnuté dodávanie digitálneho plnenia nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník vráti spotrebiteľovi len pomernú časť zaplatenej ceny za čas, v ktorom digitálne plnenie nespĺňalo požiadavky podľa dohodnuté a všeobecné požiadavky podľa zákona, a časť ceny, ktorú spotrebiteľ zaplatil vopred za dodávanie digitálneho plnenia za čas po odstúpení od zmluvy.
7.13. Po odstúpení od zmluvy je spotrebiteľ povinný zdržať sa užívania digitálneho plnenia a jeho poskytovania tretím osobám. Obchodník môže do 14 dní po oznámení spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy požiadať spotrebiteľa o vrátenie hmotného nosiča, na ktorom mu dodal digitálny obsah.
7.14. Obchodník sa po odstúpení od zmluvy sa k zdrží používania obsahu, ktorú spotrebiteľ poskytol alebo vytvoril pri užívaní digitálneho plnenia. To neplatí, ak tento obsah
a) nemožno využiť inak ako vo väzbe na digitálne plnenie obchodníka
b) sa vzťahuje výlučne na aktivity spotrebiteľa pri užívaní digitálneho plnenia obchodníka
c) obchodník zlúčil s iným obsahom, od ktorého ho nemožno oddeliť vôbec alebo bez vynaloženia neprimeraného úsilia,
d)spotrebiteľ vytvoril spolu s inými spotrebiteľmi, ktorí sú oprávnení ďalej obsah užívať.

Článok 8

Postupy uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľov

8.1. Spotrebiteľ si tovar musí vizuálne skontrolovať ihneď pri prevzatí. Má nárok tovar neprebrať vtedy, ak je na ňom alebo na jeho obale viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný. V takomto prípade je vždy povinný spísať so zamestnancom prepravnej spoločnosti, ktorá mu dodanie tovaru zabezpečila, protokol o škode/reklamácií a zásielku odmietnuť prevziať. Mechanické poškodenie výrobku v neporušenom obale je nutné nahlásiť okamžite v lehote uvedenej v Reklamačnom poriadku po prevzatí zásielky a výrobok nepoužívať. Neskoršie reklamácie tohto charakteru nemusia byť akceptované s ohľadom na reklamačné podmienky prepravcu.
8.2. V prípade uplatnenia reklamácie platí obvyklý reklamačný postup stanovený v Reklamačnom poriadku . Spotrebiteľ si môže právo na opravu vadného tovaru uplatniť na adrese obchodníka. Pri uplatnení práva na opravu priloží spotrebiteľ reklamovaný tovar, vrátane faktúry (prípadne inú formu daňového dokladu). Pri uplatnení iných práv vyplývajúcich zo zodpovednosti spoločnosti za vady (t.j. práva na výmenu veci, práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy a práva na primeranú zľavu) Toto ustanovenie sa neaplikuje v prípade dodania digitálneho plnenia (naopak toto ustanovenie sa aplikuje v prípade veci s digitálnymi prvkami).
8.3. Obchodník nezodpovedá za vady, ku ktorým došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach (najmä chemicky agresívne, prašné, vlhké prostredie, v silnom magnetickom poli a pod.), zásahom do výrobku inou, ako oprávnenou osobou (autorizovaným servisom), alebo ktoré boli spôsobené živelnou pohromou alebo nesprávnym napájacím napätím.
8.4. V prípade, že medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
8.5. Sťažnosti a podnety môže spotrebiteľ uplatniť o na e-mailovej adrese info@lightessence.sk Odpoveď mu bude odoslaná v závislosti od formy uplatnenej sťažnosti alebo podnetu do 30 dní od prijatia.

Článok 9

Ochrana osobných údajov spotrebiteľa

9.1. Všeobecnú informačnú povinnosť ohľadne ochrany osobných údajov podľa Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, vyhlášky Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky v platnom znení (ďalej len „GDPR“) je uverejnená na internetovej stránke obchodníka Ochrana osobných údajov

Článok 10

Záverečné ustanovenia

10.1. Spotrebiteľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu Obchodných podmienok, ktorá nadobúda účinnosť dňom uverejnenia aktualizovaného znenia Obchodných podmienok na internetovej stránke. V prípade uzavretej zmluvy o kúpe tovaru sa však táto zmluva riadi Obchodnými podmienkami platnými v čase, v ktorom bola uzavretá.
10.2. Práva vznikajúce spotrebiteľovi z vadného plnenia a záručné podmienky sa riadia platnou právnou úpravou a platným Reklamačným poriadkom. V prípade rozporu medzi ustanoveniami týchto Obchodných podmienok a/alebo Reklamačného poriadku a záväznými (kogentnými) ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (príp. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník), pri ktorých zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (príp. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník) výslovne stanovuje niečo iné bez možnosti osobitnej úpravy, budú mať prednosť ustanovenia zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (príp. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník).
10.3. Tieto Obchodné podmienky sú platné od 1.7.2024

 

 ČASŤ B

Všeobecné obchodné podmienky pre kúpne zmluvy uzatvárané na diaľku prostredníctvom e-shopu pre právnické osoby

Podľa Zákona č. 108/2024 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a Zákona

Článok 1

Kontaktné údaje obchodníka :

  • Obchodné meno: Tadeáš Gajdoš - PegasArt
  • Sídlo: Krásno 148, 95843 Krásno
  • IČO: 54901383
  • Email: info@lightessence.sk
  • Telefónne číslo: +421904245106

 

Článok 2.

Všeobecné ustanovenie

2.1. Predmetom týchto Obchodných podmienok (ďalej len „OP“) je stanovenie podmienok pre dodávky tovaru / tovarov zo strany predávajúceho kupujúcemu, prevod vlastníckeho práva a pravidlá pre úhradu kúpnej ceny, ako aj ďalšie, s tým súvisiace pravidlá spolupráce zmluvných strán.
2.2. Kupujúci sa v týchto VOP rozumie zákazník, ktorý pri kúpe tovarov koná ako podnikateľ v zmysle § 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení

Článok 3

Objednávanie tovaru

3.1. Kupujúci si objednáva tovar u predávajúceho cez e-shop umiestnený pod doménou https://www. lightessence.sk pri tovare sa nachádzajú doplňujúce informácie týkajúce sa charakteristiky, vlastností tovaru a/alebo jeho dostupnosti, či podmienok dodania, má sa za to, že zákazník sa do momentu odoslania objednávky oboznámil i s týmito informáciami.
3.2. Po stlačení tlačidla "DO KOŠÍKA" sa objednaný tovar automaticky pridá do nákupného košíka, ktorý je kedykoľvek k dispozícii na nahliadnutie pre zákazníka.
3.3. Vytvorenie objednávky nie je podmienené registráciou.
3.4. V prípade registrácie bude kupujúcemu na e-mailovú adresu zadanú pri registrácii doručená e-mailová správa, ktorá obsahuje aktivačnú linku. Kupujúci kliknutím na linku aktivuje svoje konto na E-shope. Ak kupujúci neklikne na linku do 3 dní od registrovania v E-shope, konto spotrebiteľa nebude aktivované a registrácia bude neúspešná.
3.5. Po úspešnej registrácii bude mať kupujúci prístup k svojmu kontu, prostredníctvom ktorého sa bude pri nákupoch hlásiť v E-shope. Pri každom ďalšom nákupe sa kupujúci už neregistruje, stačí, aby sa pomocou svojich prihlasovacích údajov prihlásil k svojmu kontu v E-shope,
3.6. Kupujúci je povinný vyplniť pravdivé údaje, pre účely vytvorenia objednávky a následné plnenie zmluvy.
3.7. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil a o hlavných vlastnostiach tovaru a/alebo službách, vrátane údajov o funkčnosti, kompatibilite a interoperabilite veci s digitálnymi prvkami alebo digitálneho plnenia o jeho celkovej cene a ostatných nákladoch, a to nákladoch na dodanie, resp. dopravu, (celková cena a náklady ďalej len „cena“), ako aj o tom, že túto konkrétnu výšku ceny je povinný predávajúcemu uhradiť a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných predávajúcim, o dodacích podmienkach, lehote, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať tovar, vrátane poskytnutia služby dodania, prípadne aj o podmienkach súvisiacich s dostupnosťou tovaru, ak sa na daný tovar vzťahuje akékoľvek obmedzenie spojené s jeho dostupnosťou, o platobných podmienkach, a o všeobecných obchodných podmienkach a Reklamačnom poriadku (a v rámci nich o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru, služieb a digitálneho plnenia, o podmienkach trvania zmluvy, možnostiach alternatívneho riešenia sporov medzi zákazníkom a predávajúcim). Po vytvorení objednávky bude táto zaregistrovaná v systéme, o čom bude spotrebiteľ informovaný e-mailovým oznámením o prijatí objednávky.

Článok 4

Platobné podmienky

4.1. Všetky ceny tovarov sú uvedené vrátane DPH. Cenu podľa objednávky môže spotrebiteľ uhradiť :
a) v hotovosti pri osobnom odbere na predajni ,
b) prevodom na bank. účet
c) Platba prostredníctvom platobnej brány Shoptetpay
4.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci uhradí predávajúcemu kúpnu cenu tovarov podľa objednávky spôsobom dohodnutým medzi predávajúcim a kupujúcim v záväznej objednávke.
4.3. Zmluvné strany sa dohodli, že vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho zaplatením kúpnej ceny. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho.
4.4. Predajná cena nie je určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania,

Článok 5

Dodanie tovaru a odstúpenie od objednávky (storno)

5.1 Ak sa tovar podľa záväznej objednávky nachádza na sklade predávajúceho a ak sa predávajúci nedohodol s kupujúcim v objednávke inak, predávajúci sa zaväzuje pripraviť tovar na odovzdanie kupujúcemu – na dohodnutý spôsob jeho prevzatia/prepravy - do maximálne troch (3) pracovných dní od momentu, kedy sa objednávka stala záväznou.
5.2. Zmluvné strany sa dohodli, že pokiaľ k doručeniu tovaru kupujúcemu nedôjde v lehote do 8 týždňov, resp. dohodnutej s kupujúcim , má kupujúci právo od objednávky v danej časti odstúpiť. Súčasne, pokiaľ z dôvodov iných ako na strane predávajúceho (napr. z dôvodov na strane výrobcu a/alebo dovozcu tovaru, alebo z dôvodov vyššej moci a iných) nedôjde k dodaniu tovaru vo vyššie vymedzenej lehote, je rovnako oprávnený odstúpiť od objednávky, resp. od dotknutej časti objednávky aj predávajúci.
5.3 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od objednávky tiež v prípade, pokiaľ zistí a/alebo v prípade dôvodného podozrenia z porušenia pravidiel uvedených v týchto OP kupujúcim, najmä v prípade uvedenia nepravdivých resp. neplatných údajov o kupujúcom v registračnom formulári, v objednávke a/alebo pokiaľ okolnosti vytvorenia objednávky budú nasvedčovať špekulatívnej povahe dotknutej objednávky a/alebo v prípade nakladania s tovarom v rozpore s pravidlami uvedenými v týchto OP (bod 1.4 týchto OP). V prípade, že nastane niektorá zo situácií uvedených v tomto bode vyššie, predávajúci bude bezodkladne kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe.
5.4 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od objednávky i v prípade zjavnej chyby v cene tovaru (tzn. ceny zjavne iné, ako je cena pre tento typ / druh tovaru obvyklá). Za zjavnú chybu v cene tovaru je považované napríklad mylné uvedenie prvých troch číslic na miesto štyroch; o jednu číslicu nižšia cena (napr. pri udávaní ceny "vypadne" jedna číslica); zjavne nízka cena tovaru (napr. o 50% nižšia cena, než je pre tento druh a typ tovaru obvyklé, bez toho, aby pri tovare bolo uvedené, že sa jedná o výpredaj či o inú zľavovú akciu); a iné zjavné chyby v písaní, resp. v popise tovaru, obrázku atď. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od objednávky, rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby. Vyššie uvedené sa analogicky vzťahuje aj na prípady, keď nedošlo k uzavretiu kúpnej zmluvy (aj na nepotvrdené objednávky).
5.5 Pokiaľ si oprávnená zmluvná strana uplatní právo na odstúpenie od objednávky podľa tohto článku (storno objednávky alebo jej časti), odstúpenie vykoná zaslaním správy na e-mailovú adresu druhej zmluvnej strany uvedenú v prípade predávajúceho v týchto OP alebo v prípade kupujúceho na záväznej objednávke (prípadne v registračnom formulári). Takéto odstúpenie bude účinné od doručenia dotknutej správy o odstúpení jej adresátovi. V prípade odstúpenia predávajúceho od objednávky z dôvodu uvedeného v bode 5.4 tohto článku, účinnosťou odstúpenia sa zrušujú i objednávky kupujúceho v rozsahu, v ktorom ešte neboli predávajúcim plnené.
5.6. V prípade, že dôjde ku odstúpeniu od objednávky podľa tohto článku (storno celej objednávky alebo jej časti) a kupujúci už zaplatil cenu podľa objednávky alebo jej časti (dotknutej odstúpením), a súčasne nedôjde k dohode medzi predávajúcim a kupujúcim o poskytnutí iného tovaru v rovnakej /porovnateľnej kvalite, ani k dohode o inom náhradnom plnení, predávajúci sa zaväzuje vrátiť kupujúcemu do 15 dní na jeho účet alebo adresu cenu zaplatenú za tovar, ktorý nebol kupujúcemu dodaný.

 Článok 6

Postupy uplatňovania a vybavovania reklamácií

6.1 Kupujúci sa zaväzuje si tovar vizuálne skontrolovať ihneď pri prevzatí. Kupujúci má nárok tovar neprevziať, ak je na ňom alebo na jeho obale viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný. V takomto prípade je vždy povinný spísať so zamestnancom prepravnej spoločnosti, ktorá mu dodanie tovaru zabezpečila, protokol o škode/reklamácií a zásielku odmietnuť prevziať. Mechanické poškodenie výrobku v neporušenom obale je nutné nahlásiť do 24 hodín od prevzatia zásielky a výrobok nepoužívať. Neskoršie reklamácie tohto charakteru nemusia byť akceptované.
6.2. V prípade uplatnenia reklamácie platí obvyklý reklamačný postup stanovený v Reklamačnom poriadku
6.3 V prípade uplatnenia reklamácie je štandardná zmluvná záruka pri kúpe tovaru osobou inou ako spotrebiteľ v dĺžke 12 mesiacov (pokiaľ zo záručného listu výrobcu dotknutého tovaru nevyplýva iná záručná doba); z Reklamačného poriadku V prípade rozporu medzi týmito OP a Reklamačným poriadkom majú prednosť vždy tieto OP.
6.4 Pri uplatnení nárokov z vád tovaru podľa § 436 a nasl. Obchodného zákonníka v platnom znení (tzn. práva na odstránenie vád dodaním náhradného resp. chýbajúceho tovaru, opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné, primeranú zľavu alebo odstúpenie od objednávky) kupujúci prinesie reklamovaný kompletný tovar vrátane originál faktúry. Toto ustanovenie sa neaplikuje v prípade dodania elektronického obsahu inak, ako na hmotnom nosiči.
6.5 Obchodník nezodpovedá za vady, ku ktorým došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach (najmä chemicky agresívne, prašné, vlhké prostredie, v silnom magnetickom poli a pod.), zásahom do výrobku inou ako oprávnenou osobou (autorizovaným servisom), alebo ktoré boli spôsobené živelnou pohromou alebo nesprávnym napájacím napätím. Obchodník rovnako nezodpovedá za vady elektronického obsahu; v takom prípade za vady elektronického obsahu zodpovedá výrobca/poskytovateľ užívacích práv k elektronickému obsahu.
6.6 Sťažnosti a/alebo akékoľvek podnety môže kupujúci uplatniť na e-mailovej adrese info@lightessence.sk Odpoveď mu bude odoslaná v závislosti od formy uplatnenej sťažnosti alebo podnetu najneskôr do 30 dní od prijatia.

Článok 7

Spoločné a záverečné ustanovenia

7.1 Vo veciach neupravených týmito OP sa zmluvný vzťah spravuje Obchodným zákonníkom a príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov.
7.2. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné od 1.7.2024